Κράτος, Ιδεολογία, Πολιτική και Εκπαίδευση στην Κύπρο 1959-1974 ή στο κλουβί με τις τρελές | Φεβρουάριος 2016

στις

Old-woman

Πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου στη Δημοσιογραφική Εστία η παρουσίαση του βιβλίου του Δρ Παύλου Μ. Παύλου Κράτος, Ιδεολογία, Πολιτική και Εκπαίδευση στην Κύπρο 1959-1974. Επί εδάφους, την παρουσίαση προλόγισε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου Κωνσταντίνος Χριστοφίδης – και λέμε επί εδάφους γιατί θα ήταν αδύνατον να μη συνοδευτεί και με έναν από αέρος πρόλογο από τον Επίτροπο Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διαχείρισης Κρίσεων Χρίστο Στυλιανίδη (κι έτσι η εκδήλωση απέκτησε πρεστίζ. Εναέριο πρεστίζ). Μεταξύ των ομιλητών ήταν οι Λάρκος Λάρκου (μεταρρυθμιστής, Πρόεδρος Δ.Σ. ΚΥΠΕ), Παναγιώτης Κιμουρτζής (Αν. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Γιώργος Γεωργής (Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις), Σώτος Κτωρής (Ομάδα Κύπρος, όβερ), Τάκης Χατζηδημητρίου (πυροσβέστης – περαιτέρω συστάσεις αχρείαστες) και Νιαζί Κιζίλγιουρεκ (Κοσμήτορας Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κύπρου και μέλος της Γεωστρατηγικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του Προέδρου Αναστασιάδη), ενώ τοποθέτηση στην τουρκική, με απευθείας μετάφραση στην ελληνική, έκανε και ο Τ/κ δημοσιογράφος Χασάν Καφετζίογλου. Μεταξύ άλλων, βεβαίως βεβαίως, εντοπίσαμε και τις εξής προσωπικότητες: τον Λούη Ηγουμενίδη, τον εκπρόσωπο τύπου του ΑΚΕΛ Γιώργο Λουκαΐδη, τον βουλευτή του ΔΗΣΥ Νίκο Τορναρίτη, τον πρώην Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Δημητρίου, σαφώς τη Ρένα Χόπλαρου και άλλους.

Αν και η παρουσίαση υπήρξε αρκετά επιστημονική και προς μεγάλη μας έκπληξη λιγότερο προβοκατόρικη απ’ όσο πιστεύαμε πως θα είναι, παρ’ όλα αυτά ξεχωρίσαμε τις παρακάτω ατάκες απείρου κάλλους (γιατί, ως γνωστόν, θέλει η πουτάνα να κρυφτεί κι η χαρά δεν την αφήνει):

Η ατάκα: «Αυτό που έπρεπε να γίνει και δεν έγινε ήταν η ίδρυση ενιαίων σχολείων». – Οι Τ/κ θα ακολουθούσαν με χαρά ένα κοινό πρόγραμμα διδασκαλίας (ιδιαίτερα Ιστορίας) στα σχολεία της Κύπρου εν έτει 1960 και επίσης, ως γνωστόν, οι κοινές εγκαταστάσεις είναι που διαμορφώνουν την ενιαία παιδεία.

Η μετριόφρων και καθ’ όλα αντικειμενική αναφορά: στην «εξαιρετική δουλειά» που παράγεται στα «τ/κ πανεπιστήμια» και στη σύμπραξη των δύο ακαδημαϊκών «πλευρών», καθώς και στο (στρατευμένο) επιστημονικό έργο του Σώτου Κτωρή και του Βασίλη Πρωτοπαπά. – ΟΚ. Ειλικρινά, τα σχόλια περιττεύουν.

Η βαθυστόχαστη τοποθέτηση: «Η ομοσπονδιακή κουλτούρα πάντα έβρισκε αντίδραση από το κυπριακό βαθύ κράτος (sic). Για να δημιουργηθούν συνθήκες ασφάλειας και σταθερότητας, πρέπει να υπάρξει κοινός κώδικας αρχών και αξιών κοινής κουλτούρας και αντίληψη του κοινού συμφέροντος». – Προφανώς, η ομοσπονδιακή κουλτούρα, οι συνθήκες ασφάλειας και σταθερότητας και το κοινό συμφέρον διασφαλίζονται μόνο με τη διατήρηση 40.000 κατοχικού στρατού και εγγυήσεων.

Η πασιφιστική αναζήτηση: «Η αναφορά σε προ 1974 και μετά 1974 πρέπει να σταματήσει». – Σωστά. Το 1974 είναι απλώς μία χρονολογία. Το παρελθόν είναι ανούσιο και δεν ξαναγυρνά, όσο κι αν προκαλούμε την τύχη μας.

Η λιακοϊκή προσέγγιση: «Το αντιαποικιακό κίνημα ζητούσε ανεξαρτησία»… – Και όχι Αυτοδιάθεση-Ένωση. Ακούς;

Η τοποθέτηση του πολιτικού επιστήμονα: «Το ιδεώδες που προϋπήρχε στην Κύπρο ήταν ανάλογο της ιδεολογίας της Χούντας». – Αυτοδιάθεση = Φασίζον ιδεώδες είπαμε.

Ο «Δημοκράτης über alles»: «Δεν υπάρχει δίλημμα ως προς το αν θα πρέπει να έχουμε ελληνική ή τουρκική ταυτότητα και συνείδηση. Το θέμα είναι να αποκτήσουμε δημοκρατική συνείδηση». – Και όταν κατά βούληση (απαραίτητο συστατικό της δημοκρατίας και άρα της δημοκρατικής ταυτότητας) επιλέγουμε να λεγόμαστε όχι Κύπριοι, Τούρκοι ή Έλληνες, αλλά Έλληνες της Κύπρου; Τότε τι;

Ο «Κατά τον Δαίμονα εαυτού»: «Δυστυχώς, ο δαίμονας δεν ήταν οι μητέρες πατρίδες, αλλά μέσα μας». – Ας μην αναλύσουμε ξανά την αδυναμία του κοινωνικού παράγοντα απέναντι στον πολιτικό. Ποια η ισχύς της τ/κ κοινότητας μπροστά στις πολιτικές βουλές και τα γεωστρατηγικά συμφέροντα της Τουρκίας;

Ο Τάκης Χατζηδημητρίου χτυπώντας το χέρι στο τραπέζι, φανερά εκνευρισμένος: «Ετέλειωσεν ο πολιτισμός που εξέραμεν. Ετέλειωσεν η Κύπρος που εξέραμεν. Και θα αναδείξουμε τον πολιτισμό από τον οποίον προήλθαμε». – Εμπρός ΠΙΣΩ, για μια κοινωνία τροφοσυλλεκτική, εμπρός για τους Homo Neanderthals της εποχής μας.

Τα θύματα του Συνδρόμου της Στοκχόλμης: «Πρέπει να πούμε και μιαν αλήθεια. Να πούμε και τι κάναμε εμείς», «Διερωτώμαι. Πότε θα πούμε την αλήθεια; Και πότε θα σταματήσουμε να τρέχουμε να σβήνουμε φωτιές, όπως αυτή του τεμένους;» – Δηλώσεις Λουκαΐδη και Τορναρίτη αντίστοιχα. Το ΔΗΣΑΚΕΛ στις δόξες του. Εκάμαμεν τζι εμείς πολλά.

Μπόνους τρακ: Στην εκδήλωση μοιράζονταν προσκλήσεις για την παρουσίαση του νέου βιβλίου του Νιαζί Κιζίλγιουρεκ Η Ομοσπονδία στον Κόσμο. Η Ομοσπονδιακή Κύπρος. Δημοσιογραφική Εστία, 1η Μαρτίου στις 7 μ.μ. Μην το χάσετε.

Πράκτορας Θου-Βου

Advertisements

Σχολιαστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s