Μπρος γκρεμός και πίσω εσύ: Το παραλήρημα | Νοέμβριος 2016

στις

animal-funny-mafia-cat-wedding-4287

«Τι να πρωτοπρολάβω η έρμη;» σκεφτόμουνα καθώς ετοιμαζόμουν για τη μεγάλη έξοδο προς το Χίλτον Παρκ. Είχα συγχυστεί. Χριστόφκιας (και αυλικοί) ή Νίκαρος; Νίκαρος ή Χριστόφκιας; Δεν έβρισκα τις ισορροπίες μου η γυναίκα. Διότι άμα έχεις να επιλέξεις μεταξύ της παρουσίασης του μελλοντικού μπεστ σέλλερ πονήματος του Δημήτρη Χριστόφια Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία… (και μόνο που το γράφω μου σηκώνονται οι τρίχες) και της διακαναλικής συνέντευξης του φίλτατου Προέδρου τής (προς το παρόν εν ζωή) Κυπριακής Δημοκρατίας, μετά από ένα ακόμη γελοιοδέστατο «ναυάγιο» συνομιλιών, ε… όσο να ’ναι σαντανώννεσαι, ρε παιδί μου! Αλλά υπάρχει Θεός. Θεός και τεχνολογία.

Εξηγούμαι: Μη ξέροντας ακόμα πού θα με βγάλει η στράτα, ανέθεσα (με τις βαθύτερες απολογίες μου) στο μαγνητοφωνούδιν μου το έργο της ηχογράφησης της απευθείας μετάδοσης της διακαναλικής του Προέδρου˙ έτσι, για χάρην του αρχείου. Νοείται πως ήξερα ότι δεν επρόκειτο να ακούσω οτιδήποτε καινούργιο, βαρυσήμαντο, μη αποπροσανατολιστικό, ττου δε ππόιντ, ρε κουμπάρε! Από την άλλη μεριά (ω! μεγίστη ευτυχία), Δημήτρης Χριστόφιας, Άντρος Κυπριανού, Αντρέας Δημητρίου και Κυριάκος Νεοκλέους, οι τέσσερις από τους πέντε ομιλητές της βραδιάς, δηλαδή, υπό τον φόβον άμπα τζιαι μείνει κανένας αμόρφωτος (ή ατάραχος), είχαν ήδη δώσει τις ομιλίες τους στη δημοσιότητα. Και επειδή, ως γνωστόν, τίποτε δεν μας φεύκει εμάς, τις εντοπίσαμε διαδικτυακά. Ο άσωτος της παρέας, ο Νιαζί Εφέντης, μάλλον προληπτικός ή προκατειλημμένος, θα προτίμησε να διαφυλάξει τη δουλειά του από επιτήδειους σαν και του λόγου μας. Εν πάση περιπτώσει, δεν νομίζω ότι δύναμαι να μεταφέρω επαρκώς επί χάρτου τον υπέρμετρο ενθουσιασμό μου για την τροπή που έπαιρνε η νύχτα μου. Μα αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει να έχεις στα χέρια σου υλικό για τη στήλη, χωρίς να χάσεις δέκα χρόνια από τη ζωή σου βαούμενος μέσα σε μίαν αίθουσα με τον τέως που εκθειάζεται από σύσσωμο το ΑΚΕΛ και την ηγεσία του, τον Κιζίλγιουρεκ, κάμποσα ναινέκια και μια μάτσα «οπαδούς της (όποιας τζι ας γινεί το γαίμαν μας αυλάτζιιν) λύσης» σε παραληρηματική έξαρση; Ναι. Ευχαριστώ για την κατανόηση.

Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν θα κρύψω πως μου είχαν δημιουργηθεί ευρύτεροι προβληματισμοί. Είμαι τζι εγώ πλάσμαν, η ευλοημένη! Και τις ομιλίες να μην είχα εντοπίσει, γιατί να βουρώ ούλλους τους παλαβούς που πίσω δηλαδή; Σαμπώς τζι εν ηξέρω τι θ’ ακούσω; Γιατί να εκθέτω τον εαυτό μου και την ψυχική μου υγεία σε τόπους όπου άνθρωποι επικίνδυνοι που είχαν ή έχουν στα χέρια τους μέρος της εξουσίας τούτου του τόπου επιλέγουν να κάνουν ακατανόητα πάρτυ και να εθελοτυφλούν; Σε τόπους όπου υποτιμάται η νοημοσύνη μου, οι γνώσεις μου, η ελληνικότητά μου, η συλλογική μου ταυτότητα, η πατρίδα μου εκ των έσω; Στις 23 Νοεμβρίου τέτοιοι τόποι ήταν και το Χίλτον Παρκ, μα και ο άλλοτε αναπαυτικότατος καναπές του σπιτιού μου.

Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, εκτύπωσα τις ομιλίες για διεξοδική μελέτη, ηχογράφησα όλη τη διακαναλική του Νίκαρου και πήγα για ποτάκι.

Μαρία Χ.

Που μιτσήν τζιαι που πελλόν…

Υ.Γ.1: «Κριτής όλων είναι ο λαός», είπε ο Χριστόφιας σας, και για πρώτη και μάλλον τελευταία φορά έχει δίκιο. Μερικές παρατηρήσεις: (α) υπάρχουν λογιών και λογιών κριτικές, (β) ο Κυπραίος, μέσα στη φενάκη του, στερείται (εθνικής, συλλογικής κ.ά.) συνειδήσεως, καθώς και κριτικής σκέψης, (γ) κοινώς, σάστα τζι εγύρασιν.

Υ.Γ.2: Και ως αυλαία στο γενικότερο θέατρο του παραλόγου που εκτυλίσσεται στο εσωτερικό, στο εξωτερικό, στον γαλαξία μας και, νάκκον πάρατζιει, στην Ανδρομέδα, ενώ γράφονται αυτές οι γραμμές, λαμβάνω ειδοποίηση στο κινητό: «Τουρκία: Η ψήφος της Ευρωβουλής παραβιάζει τις ευρωπαϊκές αξίες – δεν την παίρνουμε σοβαρά». Η Τουρκία. Του φασισμού, της προπαγάνδας, της προσωπολατρίας, της θανατικής ποινής, της νομιμοποίησης σεξουαλικών επιθέσεων, της αθώωσης των θυτών ένεκα φύλου. Η Τουρκία του ισόβια σε άπαντες μη προσκυνούντες τον εκπρόσωπο του Αλλάχ επί γης. Η Τουρκία που κλείδωσε στα μπουντρούμια την ελευθερία με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Όχι μόνο στην Τουρκία, και στην Κύπρο. Η Τουρκία. Τα χάπια μου.

Σχολιαστε

